Slovenské cestovky v Slovinsku

Pravidlom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr je, že pozýva svojich členov dvakrát do roka na stretnutie. Tiež je už pravidlom, že jesenné stretnutie sa vždy koná v zahraničí. Tentokrát pricestovala na stretnutie svojej profesijnej organizácie do Slovinska stovka cestovných kancelárií a cestovných agentúr.
Prvý deň v réžii Slovinska
Predstavitelia Slovinskej turistickej centrály (STO) vrátane zástupcu pre ČR a SR, Asociácie historických miest Slovinska, mesta Celje, kúpeľných centier Podčetrtek a Rogaška Slatina prezentovali Slovinsko a kúpeľný región Termálne Panónsko, kde prebiehalo 4-dňové jesenné stretnutie. Perfektné prezentácie prepojené videoukážkami, dostatok printových materiálov, kvantum informácií. V prezentáciách i počas celého pobytu rezonovala myšlienka I FEEL SLOVENIA s dôrazom na prívlastok ZELENÁ a BEZPEČNÁ.
Slovinci potvrdili, že oprávnene získali v r. 2022 zlato na World Media Festivale za printového sprievodcu Slovinskom, kros-mediálnu kampaň a online vzdelávaciu platformu.
Rozvoj cestovného ruchu a aktivity v Slovinsku prebiehajú v súlade s celoštátnou "Stratégiou cestovného ruchu na obdobie rokov 2022-2028" a "Stratégiou digitálnej transformácie Slovinského cestovného ruchu na roky 2022 – 2026". Obidva dokumenty vypracovalo Ministerstvo hospodárskeho rozvoja a technológie, ktoré zodpovedá za cestovný ruch v Slovinsku. (pozn. Slovensko od r. 2020 doteraz nemá stratégiu cestovného ruchu, nemá ani marketingovú stratégiu, či stratégiu digitálnej transformácie).
Slovinci si stanovili ciele, vyjadrené v nasledovných ekonomických ukazovateľoch:
Zvýšenie celkovej pridanej hodnoty v jadrovom sektore cestovného ruchu ako celku na 1,3 miliardy EUR ročne (+ 43 % v porovnaní s rokom 2019), pridaná hodnota na zamestnanca v sektore ubytovania (pohostinstva) na takmer 60 000 EUR (+ 64 % ) a vo všetkých odvetviach súvisiacich s cestovným ruchom v priemere na 40 000 EUR (+ 34 %);
Zvýšenie príjmov zo zahraničného príjazdového cestovného ruchu na 3,9 miliardy EUR (+ 39 %);
Zníženie hodnoty GINI indexu na meranie sezónnosti v slovinskom cestovnom ruchu z 0,27 v roku 2019 na 0,23 (–15 %), t. j. pod priemer EÚ 0,24 v roku 2019;
Zvýšenie priemernej dĺžky pobytu turistov na 3 noci (+ 20 %,);
Predpokladané investície do cestovného ruchu v rozsahu 1,54 mld. EUR.
Nemenej významné sú ciele, ktoré sa premietajú v spokojnosti návštevníkov, kvalite poskytovaných služieb a zeleného boutik Slovinska. Zelená = environmentálna + sociálno-kultúrna+ ekonomická udržateľnosť s dôrazom na miestny charakter, zážitok z prírody, prémiové služby, 5* zážitky, svetovú úroveň gastronómie a technologické inovácie vrátane digitálnych procesov.
SACKA navštívila jeden zo štyroch turistických makroregiónov Slovinska – destináciu Termálne Panónsko v príjemnom prírodnom prostredí neďaleko severného Rakúska a Chorvátska na juhovýchode. Z celkového počtu 22 liečebných prírodných rezortov termálnych kúpeľných centier sa 15 nachádza práve v tomto priestore.
Malá dedinka Podčetrtek s počtom 700 obyvateľov produkuje 100 tisíc návštevníkov ročne. Obec poskytuje z vybranej miestnej dane za ubytovanie 25% pre potreby turistickej organizácie v Podčetrteku. Táto pripravuje doplnkový program hlavne pre rodiny s deťmi, ktoré prichádzajú aj z termálneho rezortu Olimia.
Väčšina cestovkárov vyskúšala kúpanie v termálnej vode v rezorte Olimia
Menšia skupina sa rozhodla pre zážitok z návštevy kláštora v Podčetrteku, prehliadku starej a novej lekárne.
V Novej lekárni zaujala ponuka bylinkových likérov, v butiku ručne vyrobené čokoládové pralinky a napokon zvernica danielov .
V tomto prípade sa potvrdilo, že pokiaľ je perfektne pripravená, nenásilná a zaujímavá ponuka, tak návštevník s radosťou aj nakupuje a stáva sa chodiacou pokladničkou „walking money“.
Zdroj: https://www.slovenia.info/
Text a foto: text.L.Nov.
Komentáre
Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.