Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Slovenské cestovky v Slovinsku

Dátum: 17.10.2023
Autor: FIJET Slovakia
Počet videní: 2016
3 min. čítania
Slovenské cestovky v Slovinsku

Pravidlom Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr je, že  pozýva svojich členov dvakrát do roka na stretnutie.  Tiež je už pravidlom, že jesenné stretnutie sa vždy koná v zahraničí.  Tentokrát  pricestovala na stretnutie svojej profesijnej organizácie do Slovinska stovka cestovných kancelárií a cestovných agentúr.

Prvý deň v réžii Slovinska

začiatok_na_web

Predstavitelia  Slovinskej turistickej centrály  (STO) vrátane zástupcu pre ČR a SR,    Asociácie historických miest Slovinska, mesta Celje,   kúpeľných centier Podčetrtek a Rogaška Slatina prezentovali Slovinsko a kúpeľný región Termálne Panónsko, kde prebiehalo 4-dňové jesenné stretnutie. Perfektné prezentácie prepojené videoukážkami, dostatok printových materiálov, kvantum informácií. V prezentáciách i počas celého pobytu  rezonovala  myšlienka I FEEL SLOVENIA s dôrazom na prívlastok ZELENÁ a BEZPEČNÁ.

eské_zastúpenie_uprav_na_web

kúpele_mapa_prezent_uprav_na_web_2_1

Asociacia_miest_prezent_uprav_naa_web

sttistics_2_uprave_na_web

na_web_1 Slovinci potvrdili, že oprávnene získali v r. 2022 zlato  na World Media Festivale   za printového sprievodcu Slovinskom, kros-mediálnu kampaň a online vzdelávaciu platformu.

ocenenie_na_web

Rozvoj cestovného ruchu a aktivity v Slovinsku prebiehajú v súlade s celoštátnou "Stratégiou cestovného ruchu na obdobie rokov 2022-2028"  a "Stratégiou digitálnej transformácie Slovinského cestovného ruchu na roky 2022 – 2026". Obidva dokumenty  vypracovalo Ministerstvo hospodárskeho rozvoja a technológie, ktoré zodpovedá za cestovný ruch v Slovinsku. (pozn. Slovensko od r. 2020 doteraz nemá stratégiu cestovného ruchu, nemá ani marketingovú stratégiu, či stratégiu digitálnej transformácie).

stratégia_na_web

Slovinci si stanovili ciele, vyjadrené v nasledovných ekonomických ukazovateľoch:

Zvýšenie celkovej pridanej hodnoty v jadrovom sektore cestovného ruchu ako celku na 1,3 miliardy EUR ročne (+ 43 % v porovnaní s rokom 2019), pridaná hodnota na zamestnanca v sektore ubytovania (pohostinstva) na takmer 60 000 EUR (+ 64 % ) a vo všetkých odvetviach súvisiacich s cestovným ruchom v priemere na 40 000 EUR (+ 34 %);

Zvýšenie príjmov zo zahraničného príjazdového cestovného ruchu na 3,9 miliardy EUR (+ 39 %);

Zníženie hodnoty GINI indexu na meranie sezónnosti v slovinskom cestovnom ruchu z 0,27 v roku 2019 na 0,23 (–15 %), t. j. pod priemer EÚ 0,24 v roku 2019;

Zvýšenie priemernej dĺžky pobytu turistov na 3 noci (+ 20 %,);

Predpokladané investície  do cestovného ruchu v rozsahu 1,54 mld. EUR.

Nemenej významné sú ciele, ktoré sa premietajú v spokojnosti návštevníkov, kvalite poskytovaných služieb a zeleného boutik Slovinska. Zelená = environmentálna + sociálno-kultúrna+ ekonomická udržateľnosť s dôrazom na miestny charakter, zážitok z prírody, prémiové služby, 5* zážitky, svetovú úroveň gastronómie a technologické inovácie vrátane digitálnych procesov.

view_ok_červ_na_web_1

SACKA navštívila jeden zo štyroch turistických makroregiónov Slovinska – destináciu Termálne Panónsko v príjemnom prírodnom  prostredí  neďaleko severného Rakúska a Chorvátska na juhovýchode. Z celkového počtu 22 liečebných prírodných rezortov termálnych kúpeľných centier sa  15  nachádza práve v tomto priestore.

Malá dedinka Podčetrtek s počtom 700 obyvateľov produkuje 100 tisíc návštevníkov ročne. Obec poskytuje z  vybranej miestnej dane za ubytovanie  25% pre potreby  turistickej organizácie v Podčetrteku.   Táto pripravuje  doplnkový program  hlavne pre rodiny s deťmi, ktoré prichádzajú aj z termálneho rezortu Olimia.

Väčšina cestovkárov vyskúšala  kúpanie  v termálnej vode v rezorte Olimia

bazen_na_web

Menšia skupina sa rozhodla pre zážitok z návštevy kláštora v Podčetrteku, prehliadku starej a novej lekárne.

kláštor_vchoduprav_na_web

klaštor_Rado_na_web

Rado_v_lekarni_n_web

V Novej lekárni zaujala ponuka bylinkových likérov, v butiku  ručne vyrobené čokoládové pralinky a napokon zvernica danielov .

nova_lekarna_na_web

okoláda_na_web_1

V tomto prípade sa potvrdilo, že pokiaľ je perfektne pripravená, nenásilná a zaujímavá ponuka,  tak  návštevník s radosťou aj nakupuje a stáva sa chodiacou pokladničkou  „walking money“.

Zdroj: https://www.slovenia.info/

Text a foto: text.L.Nov.

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.