Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Debata o Dunaji pre Bratislavu

Dátum: 22.11.2022
Autor: FIJET Slovakia
Počet videní: 1035
Debata o Dunaji pre Bratislavu

Dunajské inšpirácie v cestovnom ruchu  priniesli na lodi  podnetné debaty,  zaujímavé skúsenosti  aj konkrétne návrhy.   

Čo budeme robiť na Dunaji?  pre cestovný ruch si vyžaduje jednotnú víziu, koncepčnú prípravu  s 20 - 30 ročným predstihom - povedal  generálny riaditeľ sekcie CR  Tomáš Ondrčka.   Dunaj má význam pre rozvoj regiónov.  Dôležité  môžu byť aj prítoky a menšie vodné toky. 

UFO_DANUbE_AUSTRIA_b

Na ministerstve prebieha proces spracovania stratégie rozvoja cestovného ruchu aj stratégia vodnej dopravy do roku 2030,  hl. mesto má už vypracovaný  strategický dokument rozvoja do 2030 v ktorom je zahrnutá aj časť cestovného ruchu. Tieto strategické dokumenty  majú  svoj význam a sú podkladom pre akčné plány. 

Z podnetu mesta vznikla v rámci projektu prístavov na ministerstve dopravy  pracovná skupina. Túto skupinu treba znovu  oživiť, bude prospešná aj vo vzťahu ku Dunaju v cestovnom ruchu, povedal riaditeľ vodnej dopravy z MDaV SR  Tomáš Kalina.

UFO_terasa_BA_1

Dosiahnuť pokrok v spolupráci  všetkých zainteresovaných inštitúcií od vlády, ministerstiev, cez kraje, mestá obce v prepojení na podnikateľské subjekty  je  potrebné pre  tvorbu ponuky atraktívneho produktu - to bol spoločný názor diskutujúcich.  

BA_cyklo-prešporáčik

Príležitosťou pre Dunaj je rozširovanie ponuky do okolia Bratislavy smerom na Záhorie, na Žitný ostrov až po Nitru. Cieľom je predĺžiť pobyt  kabínkových lodí v Bratislave.  Bariéru tvorí len jedna  plavebná komora, ktorá je niekedy  aj počas sezóny v procese rekonštrukcie, zdôraznila Izabella Kubíková z incomingovej CK Flora tour. 

X_piesok_1

Marek Považan zo spoločnosti LOD prezentoval potrebu výletnej lodnej dopravy so zastávkami od Devína až po Čunovo.

II._1.3.Devin_Mike_2

Chilli_ninastef_1

Tomuto cieľu zodpovedá aj certifikovaná environmentálna rekonštrukcia lode Martin. Spomenul začiatky "novodobého" Propeleru v r. 2003, ktorý po dvoch rokoch úspešnej prevádzky  už nepotreboval ani finančnú dotáciu. Situácia sa zmenila výstavbou mostov a znížením záujmu o túto prepravu.  Potreba Propeléru je však opäť aktuálna,  čo zdôraznili aj prítomní účastníci. 

Dobrá správa zaznela aj  od Tomáša Kalinu. Oznámil, že v budúcej sezóne by mali byť funkčné obe plavebné komory v Čunove. 

plavebná_komoraIMG_20180519_152507_(2)_3

 

 

Turisti očakávajú za svoje peniaze kvalitu. Súčasťou kvality lodnej dopravy v Bratislave  je aj prístav a obidva  brehy Dunaja, prístup k Dunaju a život pri Dunaji uviedla viceprimátorka Tatiana Kratochvílová.  Diskutujúci z pléna podporili tento názor s návrhom predĺženia priestoru pre kotvenie lodí  smerom von z centra tak , ako to praktizujú v Budapešti, kde je pre tieto lode vybudovaná aj príslušná infraštruktúra. 

Zjednodušenie právnej úpravy umožní využívať potenciál vodnej plavby rekreačných plavidiel.  Sieť požičovní týchto plavidiel  si určite nájde  svojich zákazníkov  konštatoval generálny riaditeľ vodnej dopravy Tomáš Kalina. 

Prítomní zástupcovia ministerstva a samosprávy konštruktívne   reagovali na konkrétne podnety, ktoré sa týkali dostupnosti  Dunaja pre bezmotorové plavidlá a dostupnosti Divokej vody  zdieľanými  žltými prípadne ružovými  bicyklami,  zavedením tzv.  tematickej dopravy s možnosťou prepojenia osobnej prepravy s dopravou kajakov. V rámci pravidelnej mestskej dopravy   ide o inštaláciu  automatu na cestovné lístky.  

rafting_Divoka_voda_2_1

Text a foto: Ľ.Nov. 

Poznámka:  spracované  z podujatia  Dunajské inšpirácie v cestovnom ruchu, ktoré bolo realizované s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR 

logo_new2_1

logo_BTB_SK_farba_min_(1)_1

www.slovakia.travel

www.visitbratislava.com

 

 

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.