Debata o Dunaji pre Bratislavu

Dunajské inšpirácie v cestovnom ruchu priniesli na lodi podnetné debaty, zaujímavé skúsenosti aj konkrétne návrhy.
Čo budeme robiť na Dunaji? pre cestovný ruch si vyžaduje jednotnú víziu, koncepčnú prípravu s 20 - 30 ročným predstihom - povedal generálny riaditeľ sekcie CR Tomáš Ondrčka. Dunaj má význam pre rozvoj regiónov. Dôležité môžu byť aj prítoky a menšie vodné toky.
Na ministerstve prebieha proces spracovania stratégie rozvoja cestovného ruchu aj stratégia vodnej dopravy do roku 2030, hl. mesto má už vypracovaný strategický dokument rozvoja do 2030 v ktorom je zahrnutá aj časť cestovného ruchu. Tieto strategické dokumenty majú svoj význam a sú podkladom pre akčné plány.
Z podnetu mesta vznikla v rámci projektu prístavov na ministerstve dopravy pracovná skupina. Túto skupinu treba znovu oživiť, bude prospešná aj vo vzťahu ku Dunaju v cestovnom ruchu, povedal riaditeľ vodnej dopravy z MDaV SR Tomáš Kalina.
Dosiahnuť pokrok v spolupráci všetkých zainteresovaných inštitúcií od vlády, ministerstiev, cez kraje, mestá obce v prepojení na podnikateľské subjekty je potrebné pre tvorbu ponuky atraktívneho produktu - to bol spoločný názor diskutujúcich.
Príležitosťou pre Dunaj je rozširovanie ponuky do okolia Bratislavy smerom na Záhorie, na Žitný ostrov až po Nitru. Cieľom je predĺžiť pobyt kabínkových lodí v Bratislave. Bariéru tvorí len jedna plavebná komora, ktorá je niekedy aj počas sezóny v procese rekonštrukcie, zdôraznila Izabella Kubíková z incomingovej CK Flora tour.
Marek Považan zo spoločnosti LOD prezentoval potrebu výletnej lodnej dopravy so zastávkami od Devína až po Čunovo.
Tomuto cieľu zodpovedá aj certifikovaná environmentálna rekonštrukcia lode Martin. Spomenul začiatky "novodobého" Propeleru v r. 2003, ktorý po dvoch rokoch úspešnej prevádzky už nepotreboval ani finančnú dotáciu. Situácia sa zmenila výstavbou mostov a znížením záujmu o túto prepravu. Potreba Propeléru je však opäť aktuálna, čo zdôraznili aj prítomní účastníci.
Dobrá správa zaznela aj od Tomáša Kalinu. Oznámil, že v budúcej sezóne by mali byť funkčné obe plavebné komory v Čunove.
Turisti očakávajú za svoje peniaze kvalitu. Súčasťou kvality lodnej dopravy v Bratislave je aj prístav a obidva brehy Dunaja, prístup k Dunaju a život pri Dunaji uviedla viceprimátorka Tatiana Kratochvílová. Diskutujúci z pléna podporili tento názor s návrhom predĺženia priestoru pre kotvenie lodí smerom von z centra tak , ako to praktizujú v Budapešti, kde je pre tieto lode vybudovaná aj príslušná infraštruktúra.
Zjednodušenie právnej úpravy umožní využívať potenciál vodnej plavby rekreačných plavidiel. Sieť požičovní týchto plavidiel si určite nájde svojich zákazníkov konštatoval generálny riaditeľ vodnej dopravy Tomáš Kalina.
Prítomní zástupcovia ministerstva a samosprávy konštruktívne reagovali na konkrétne podnety, ktoré sa týkali dostupnosti Dunaja pre bezmotorové plavidlá a dostupnosti Divokej vody zdieľanými žltými prípadne ružovými bicyklami, zavedením tzv. tematickej dopravy s možnosťou prepojenia osobnej prepravy s dopravou kajakov. V rámci pravidelnej mestskej dopravy ide o inštaláciu automatu na cestovné lístky.
Text a foto: Ľ.Nov.
Poznámka: spracované z podujatia Dunajské inšpirácie v cestovnom ruchu, ktoré bolo realizované s finančnou podporou Ministerstva dopravy a výstavby SR
Komentáre
Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.