Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Nemecká centrála cestovného ruchu DZT v Bratislave na výročnej tlačovej konferencii

Dátum: 03.06.2022
Autor: FIJET Slovakia
Počet videní: 694
Nemecká centrála cestovného ruchu DZT v Bratislave na výročnej tlačovej konferencii

Lászlo Dernovics, vedúci zastúpenia DZT pre Juhovýchodnú Európu, zodpovedný za zahraničnú reprezentáciu Nemecka na trhoch  Rakúsko a Slovensko, prezentoval data o cestovnom ruchu za ostatné obdobie a marketingové témy pre globálne trhy aj špecifické trhy strednej a juhovýchodnej Európy.

Zdôraznil, že "obchodná cesta" bola pred 15 rokmi  hlavným motívom návštevnosti Nemecka.. Ponuka Nemecka ako dovolenkovej destinácie  sa vyvíjala postupne a s úspechom,  v ktorom ZDT pokračuje aj po období pandémie.  Dokumentujú to aj čísla z najnovších prieskumov Nemeckej centrály cestovného ruchu.

DE_štruktúra_motivácie_(2)_1

V roku 2021 boli motívom obchodné cesty (konferencie, veľtrhy, incentíva) u 19%  zahraničných návštevníkov, dovolenkovať prišlo 58 %  turistov a súkromná cesta návštevy priateľov a známych  bola dôvodom príjazdu do u 22 % zahraničných návštevníkov. Nemecko si získalo zákazníkov, ktorí sa opätovne vracajú.  Záujem zo strany Slovákov rastie, pokiaľ v prvých troch mesiacoch roku 2021  návštevníci zo Slovenska  využili 72 465 prenocovaní, v tom istom období roku 2022 to už bolo 116 818 prenocovaní. Samozrejme najsilnejšie zdrojové trhy pre Nemecko tvoria návštevníci z Holandska, Švajčiarska, Poľska, Rakúska.

V súčasnosti Nemecko láka na príjemnú atmosféru a nové možnosti v 13 regiónoch. Najvyššiu návštevnosť  v r. 2021 vykazuje Bavorsko 6,8 mil., Badensko-Würtenbersko,  4,8 mil.,  hlavné mesto Berlín 4,1 mil., Severné Vestfálsko 3,8 mil. osôb.

Marketingová kampaň fokusuje na  nadšenie a pocity (Flair)  zeleň a prírodu (Green), remeslá (Craft) a chuť (Taste).

DE_picture_05_WDE_ittmund_Landschaft_am_Wattenmeer_mit_Deich;_Wattwanderzentrum_Ostfriesland_2

 

Záujem o dovolenku spojenú so športom sa výrazne zvýšil  u zahraničnej aj domácej klientely.  Ide o prepojenie relaxu a športového zážitku vo  vodách  a na pobreží Baltského mora, v skalnatých útvaroch v Saskom Švajčiarsku, či v ďalších národných parkoch.  

DE_Svajčiarsko_(2)

Pokiaľ sme poznali Porúrie v minulosti ako priemyselnú oblasť, neskôr  bolo v povedomí hlavne z aspektu Európskeho hlavného mesta kultúry, teraz ide o možnosti športových aktivít v prírodnom prostredí vodných plôch  (potápanie),  bicyklovanie na cyklotrasách, či zľanovanie vo vybudovaných prírodných areáloch.

DE_porurie_1_(2)

 

Ľ.Nov.

Zdroj: ZDT , foto: ZDT

 

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.