Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

Výbor Európskeho parlamentu o cestovnom ruchu

VIDEO
Dátum: 26.09.2022
Autor: FIJET Slovakia
Počet videní: 1437
Výbor Európskeho parlamentu  o cestovnom ruchu

Vo výbore  pre dopravu a cestovný ruch pri Európskom parlamente   majú  svoje  zastúpenie všetky naše susedné členské štáty  Rakúsko, Česko, Poľsko aj Maďarsko. Podľa dostupných zoznamov v tomto výbore nie je žiaden slovenský europoslanec. Z uvedeného vyplýva, že Slovensko sa do činnosti výboru nezapája. 

Rokovanie Výboru pre dopravu a cestovný ruch  bolo  26.09.2022 nabité programom.  Išlo informácie o doprave  tovarov a surovín z Ukrajiny po železnici aj po mori za účasti ukrajinských predstaviteľov. Odzneli aj  informácie o súčasných množstvách prevážaných poľnohospodárskych surovín a potravinárskych tovarov.

Eu_výbor_UA_(2)

Debata   o cestovnom ruchu poskytla výmenu skúseností  na  hlavnú tému : rekreácia a cestovný ruch na vode. 

Experti  Philip Easthill (Nemecko) , Roberto Perocchio (Taliansko),  George Vernicos (Grécko) , Nicolas Delaporte (Francúzsko)  informovali  o vodnej doprave vo vzťahu ku cestovnému ruchu. Pozitíva argumentovali konkrétnymi číselnými údajmi.  

 

Grécky expert zdôraznil význam riečnej dopravy a využitia riek pre cestovný ruch.  Rieky treba vnímať  ako  jeden zo základných pilierov udržateľného CR.  Riečne  „zájazdy“ možno organizovať 32 týždňov v porovnaní s 6-8 týždňami sezóny námorných lodí v Európskom priestore.   V súvislosti s cestovným ruchom na riekach francúzsky expert upozornil na možnosť využívať menšie lode  na elektrický pohon. Tieto  nebudú environmentálne  zaťažovať prostredie a tak je možné využívať vodné cesty aj v chránených oblastiach.  Francúzi vytvárajú 2000 km riečnej siete, ktorá bude splavná.

Eu_výbor_FR 

V hodnotení námornej dopravy a budovania marín  v oblasti Stredozemného mora sa experti zhodli v názore, že  je výrazný rozdiel v pravidlách pre krajiny EU v porovnaní s menej striktnými predpismi  v  nečlenských krajinách.   Z toho vyplývajú rozdielne pozície v pokrytí   ekonomických  nákladov  za poplatky, dane, alebo aj nároky na manažment odpadov, ktorý v EU upravujú  dve smernice.   Zdôraznili  význam vodnej dopravy,  dokumentovali výrazné ekonomické prínosy a   tvorbou pracovných miest  z lokálnych ľudských zdrojov.  Konštatovali výrazné zvýšenie vodnej dopravy malých, stredných aj veľkých lodí v roku 2022. Taliansky expert konštatoval, že superjachty  vykazujú denné výdavky v priemere 10 tis. EUR.

Eu_maríny_(4)

Z aspektu udržateľnosti, rečníci z Talianska, Nemecka, Francúzska aj Grécka informovali  o novej infraštruktúre pre  lode na elektrický pohon,  modernizácii marín a digitalizácii procesov vo vodnej doprave .  Všetky inovácie si však vyžadujú aj  systémovú finančnú podporu  z rozpočtu EU.   Konštatovali, že financovanie v súčasnosti zo strany EU nie je dostatočné.

 

Zdroj: https://www.europarl.europa.eu/

Spracovala: Ľ. Nov.

Video

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.