Preskočiť na hlavné menu Preskočiť na obsah
Preskočiť navrch stránky Preskočiť na koniec obsahu

V4 spoločne na vzdialené trhy

Dátum: 02.03.2023
Autor: FIJET Slovakia
Počet videní: 2364
4 min. čítania
V4 spoločne na vzdialené trhy

Slovensko ako predsedajúca krajina krajín V4 hostilo "High level Tourism Meeting", stretnutie na najvyššej štátnej úrovni. Témou bola spoločná podpora príjazdového  zahraničného cestovného ruchu v stredoeurópskom regióne prioritne zo vzdialených trhov.  V Zlatej sále v htl. Palace Art v Pezinku sa zišli najvyšší zástupcovia príslušných ministerstiev krajín V4 a riaditelia národných agentúr cestovného ruchu. 

Prílohou protokolu z rokovania je marketingový akčný plán krajín V4 pre podporu turizmu v regióne strednej Európy cielený na vzdialené trhy – USA, Áziu (Južnú Kóreu, Japonsko), Stredný východ – Izrael a Spojené arabské emiráty. „Máme spoločný cieľ – pritiahnuť do nášho regiónu turistov z celého sveta. V spolupráci V4 vidíme veľký potenciál, všetky krajiny totiž majú čo ponúknuť,“ uviedla štátna tajomníčka MD Katarína Bruncková a dodala, že iniciatívu podporila aj Európska komisia pre cestovný ruch (ETC) grantom, ktorý využijeme na spoločnú online kampaň s názvom Creative Cities (Kreatívne mestá), zameranú na Ameriku.

V_4_(2)

Projekt na podporu mestského turizmu

Spoločný projekt "Kreatívne mestá"  vidí ako najsilnejší bod spoločného akčného marketingového plánu aj Václav Mika, generálny riaditeľ Slovakia.Travel. Myslí si, že pre nás samostatne nie je reálne nájsť zdroje a prostriedky na vlastnú kampaň Slovenska na americkom trhu na všetkých digitálnych platformách. Bolo by to finančne náročne, ekonomicky ťažko realizovateľné a aj vzhľadom na efekt považuje spoločný postup zrozumiteľnejší. Turisti, ktorí prídu zďaleka, strávia u nás dlhší čas, ktorý nám dovoľuje posúvať si ich v regióne. Presne k tomu smeruje spoločná kampaň.

Zástupcovia jednotlivých štátov V4 predpokladajú ako výsledok  spoločného projektu zvýšený počet návštevníkov zo vzdialenejších trhov. „Napríklad americký trh utrpel z hľadiska Európy asi najväčší pokles. Dôvody sú jednoznačné, aktuálne je to blízky vojnový konflikt na Ukrajine. Výsledok vlaňajšieho prieskumu senzitivity indexu na americkom trhu  v súvislosti s vojnovým konfliktom na Ukrajine ukázal vysokú mieru citlivosti, viac ako 60 % amerických respondentov považuje návštevu krajín susediacich s konfliktom za rizikovú. Týka sa to nielen nás, ale aj susedných krajín ako sú Česko, Maďarsko a Poľsko. Aktuálna online kampaň smeruje k tomu, aby sme ich motivovali k návšteve a uistili ich, že sme bezpečnými krajinami,“ povedal Vladimír Mika a dodal: „Vzájomná spolupráca našich krajín má zmysel, lebo v Európe sme síce konkurenti, ale na vzdialených trhoch sme partneri.“

Slovensko sa v kampani zameria na propagáciu troch miest: Bratislavy, Košíc a Trenčína.   Návštevy miest (city beaks) predstavujú jeden z kľúčových produktov slovenského cestovného ruchu a jeden z hlavných motívov návštev zahraničných turistov. Okrem toho bude cieľom spoločnej kampane prezentovať strednú Európu nielen ako destináciu historického dedičstva, ale aj ako modernú a pulzujúcu destináciu pre vyznávačov mestského cestovného ruchu.

V4poster_(2)

Foto a text: Zlatica Kramárová

Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.