Nemecká centrála cestovného ruchu DZT v Bratislave na výročnej tlačovej konferencii
Dátum:
03.06.2022
Autor:
FIJET Slovakia
Počet videní:
857
Lászlo Dernovics, vedúci zastúpenia DZT pre Juhovýchodnú Európu, zodpovedný za zahraničnú reprezentáciu Nemecka na trhoch Rakúsko a Slovensko, prezentoval data o cestovnom ruchu za ostatné obdobie a marketingové témy pre globálne trhy aj špecifické trhy strednej a juhovýchodnej Európy.
Zdôraznil, že "obchodná cesta" bola pred 15 rokmi hlavným motívom návštevnosti Nemecka.. Ponuka Nemecka ako dovolenkovej destinácie sa vyvíjala postupne a s úspechom, v ktorom ZDT pokračuje aj po období pandémie. Dokumentujú to aj čísla z najnovších prieskumov Nemeckej centrály cestovného ruchu.
V roku 2021 boli motívom obchodné cesty (konferencie, veľtrhy, incentíva) u 19% zahraničných návštevníkov, dovolenkovať prišlo 58 % turistov a súkromná cesta návštevy priateľov a známych bola dôvodom príjazdu do u 22 % zahraničných návštevníkov. Nemecko si získalo zákazníkov, ktorí sa opätovne vracajú. Záujem zo strany Slovákov rastie, pokiaľ v prvých troch mesiacoch roku 2021 návštevníci zo Slovenska využili 72 465 prenocovaní, v tom istom období roku 2022 to už bolo 116 818 prenocovaní. Samozrejme najsilnejšie zdrojové trhy pre Nemecko tvoria návštevníci z Holandska, Švajčiarska, Poľska, Rakúska.
V súčasnosti Nemecko láka na príjemnú atmosféru a nové možnosti v 13 regiónoch. Najvyššiu návštevnosť v r. 2021 vykazuje Bavorsko 6,8 mil., Badensko-Würtenbersko, 4,8 mil., hlavné mesto Berlín 4,1 mil., Severné Vestfálsko 3,8 mil. osôb.
Marketingová kampaň fokusuje na nadšenie a pocity (Flair) zeleň a prírodu (Green), remeslá (Craft) a chuť (Taste).
Záujem o dovolenku spojenú so športom sa výrazne zvýšil u zahraničnej aj domácej klientely. Ide o prepojenie relaxu a športového zážitku vo vodách a na pobreží Baltského mora, v skalnatých útvaroch v Saskom Švajčiarsku, či v ďalších národných parkoch.
Pokiaľ sme poznali Porúrie v minulosti ako priemyselnú oblasť, neskôr bolo v povedomí hlavne z aspektu Európskeho hlavného mesta kultúry, teraz ide o možnosti športových aktivít v prírodnom prostredí vodných plôch (potápanie), bicyklovanie na cyklotrasách, či zľanovanie vo vybudovaných prírodných areáloch.
Ľ.Nov.
Zdroj: ZDT , foto: ZDT
Komentáre
Komentáre sú dostupné až po prihlásení na Váš Facebook profil. Ak ste neodsúhlasili Cookies, komentáre sa nemôžu zobrazovať.